Tuesday, December 12, 2017

Teise arvamuse tähtsusest

Ehk hambasaaga jätkulugu.
Täna öösel magasin ma nii hästi, et ma isegi enam ei mäletanud, et niimoodi on võimalik magada. See tähendab, et ärkad rahulikult, ei pea kohe!!! tualetti kihutama (Haadi-haa-haa) ning tunned end väljapuhanu ning teotahtelisena.
Ja tuli see kõik sellest, et sain eile maha pandud oma mure hamba pärast!
Kui keegi mäletab, siis tegi mulle muret üks pidevalt lagunev purihammas, mille pidime lõpuks eemaldama, sest noh, ühel hetkel oleks ta hakanud mind piinama ja hambaarstid meil ju koduvisiite ei tee.
Sain kenasti aja hambaarstile, kellel ka haigekassaga leping olemas, st et vähenenud töövõimega inimesel on õigus riigipoolsele hambaravi toetusele 85.- (tervel inimesel 30.-)
Läks aga nii, et 3x tuimestus ei mõjunud, hammas murdus täielikult ära, sain tangidega litaka vastu ülemisi hambaid ja saatekirja, et eemaldada juured narkoosis.
Olgu siis nii.
Paraku selgus, et see narkoosis eemaldamine maksaks mulle üle 500 euro. Ja vahet pole, kui mul see raha ka oleks, siis neuroloog nagunii ei soovitaks narkoosi.
Õnneks oli mul oidu pöörduda mujale ning nõks üle 70 euri ning olidki tehtud nii panoraampilt hammastest kui tuimestus ning hambajäänused eemaldatud! Ilma absoluutselt igasuguse valuta!
Miinuseks olid vaid Rakvere Polikliiniku trepid (kas olete proovinud kasutada esitrepi käsipuud?) ning see, et Rakvere Hambapolikliinikul pole lepingut haigekassaga. Seega jäi minule tänavu ettenähtud hambaravirahast üle 50.-  kasutamata. Mul on väga hea meel, nii oma tervete hammaste kui ka selle pärast, et ma natukenegi kuskilt otsast vähemkulukas olen.
Kokkuvõtteks siis seda, et ärge uskuge kõike, millega arst teid hirmutab. Küsige teist arvamust ka.
Ja kuna ma nii hästi puhanud olin, siis kell 7 oli köögis nii: