Wednesday, November 1, 2017

Raamatud

 Mõtlesin, et paneks nüüdsest kirja kõik raamatud, mida ma loen (ja loen ma palju) .  Et kui ma ise enam raamatukokku ei saa, siis on toojatel kus järge pidada. Meie Roela raamatukokku viib trepp, mis on kitsaste, lagunenud astmetega. Libedat aega arvestades ega mul pikka pidu ei ole seal käimisega. Rakvere raamatukokku pääsen ilmselt kauem.
 Raamatukogud on minu südamele väga armsad. Raamatukogud ja RMK puhkepaigad ja matkarajad on ühed vähesed tasuta ajaviited, milles on minu jaoks piisavalt luksust ja dekadentsi :) Vaatab, mis nende matkaradadega saab nüüd :P
 Lugenud olen ma lapsest saati. Olin koolieas, kuni puberteedini, selline tubane, vaikne laps. Minu ema ja isa lugesid ka palju. Üks kahest kenast asjast, mida ma nende kohta öelda saan. Teine olen mina.
 Loomulikult olen ma lugenud palju romantilist kräppi, mis on kreeni keeranud paljude naiste ootused suhetele; krimkasid, ulmekaid, aga palju ka elulooraamatuid ja pmst kõike mis kätte sattus. 15 köidet Balzaci ka. Ülikooliajal koguni filosoofiat aga no seda ei tahaks küll rohkem teha :)
Käesoleval eluperioodil lähevad kõige rohkem peale krimkad ja trillerid, mida stephenkingimad ja "skandinaavjamad",  seda parem. Millegi abil peab vahepeal oma isiklikust õudukast eemale saama.
Täna sattus mulle aga kätte raamat, mis tundub nii kuradi õudne, et jääbki ilmselt lugemata! Gaetan Soucy "Väike tüdruk, kes armastas liialt tuletikke". Autorile jagus eluaastaid üsna napilt, läksin guugeldama, et mis temaga juhtus. See raamat on nii sassis värk, et Wikipedia pakutud infarkt mind ei üllatanud. Võibolla tuli talle uue raamatu idee, mis oli veel õudsam :P
Väga tubli minust rääkida raamatust ja autorist, keda ma veel lugenudki pole (ja vist rohkem ei loe ka) aga see on ikka täiega räige. Kõvasti hullem kui see kreisiraadio pekkiläinud stsenaarium ( Vaga Võrno heietused noh :))
 Kodus ei ole mul kunagi palju raamatuid olnud. Need vaid, mis kingituseks olen saanud. Mõne üksiku olen ise ostnud.
Mis mu lemmikraamat on? Pole õrna aimugi :), ma unustan nagunii kohe ära nii autori, pealkirja kui sisu. Ja loen ka diagonaalis, pikad heietused jätan vahele. Lõpu loen enamasti ära siis, kui raamat on keskmiselt huvitav. Jätan lugemise vahel pooleli ka.
*Eelmine tüdruk. JP Delaney
 *Hüvastijätuks pole aega. Linwood Barclay
 *Herilasepesa. Patricia Cornwell. .  *Öökull. Samuel Bjørk
 *Tapamaja. Lee Child
 *Prügivedaja surm. M.C. Beaton.  *Haruldased esemed. Kathleen Tessaro
 *Kui olen lahkunud. Emily Bleeker